jueves, 27 de enero de 2011

Mal d'oïda (Mª José Mascaró)


Fa fred, no es pot negar que fa fred….
Ho he notat molt aquest matí quan portava els nens al cole….. el vent, un vent gèlid que m’ha entrat per les orelles, i ja no ha sortit del meu cos!
He intentat tapar-les… les orelles, m’he pujat la bufanda… he baixat el gorro, (un gorro de llana beige, moníssim) ara, potser no massa eficient…. Però no hi hagut manera, el fred i el vent han guanyat la partida, i ja m’ha començat el mal d’oïda….
És un mal que m’agafa sempre que fa vent i fred… és un mal que deriva en mal de cap, i que em costa molt treure’m de sobre….
I mentre baixava pel passeig en direcció al cole, i me’n adonava que es presentava un dia dur, amb els nens agafats de la ma, (d’una ma congelada, per cert)..….. me n’he adonat que jo ja no me’l trauria de sobre aquell fred ….. i llavors, he mirat als peques, de reüll, no volia que ells se’n adonessin del fred que sentia la mama en aquell moment... ja se sap, no pots donar peu a una queixa..... i els he vist rient, contents, amb les seves caputxes enroscades al coll, amb les orelles tapades, i això si, els petits nassets vermells, i ho he vist clar.... avui trucaré a la Mercè per tornar-li a agrair les caputxes... potser no li vaig agrair prou.

(aquest conte ha estat escrit per la Mª José, i des de laMima li agraïm moltíssim!!)



Hace frío, no se puede negar que hace frío….
Lo he notado mucho esta mañana cuando llevaba a los nenes al cole….. el viento, un viento gélido que me ha entrado por las orejas, y ya no ha salido de mi cuerpo!
He intentado taparlas… las orejas, me he subido la bufanda… me he bajado el gorro, (un gorro de lana beige, monísimo) pero, tal vez no demasiado eficiente…. Pero no ha habido manera, el frío y el viento han ganado la partida, y ya me ha empezado el dolor de oído... 
Es un dolor que me coge siempre que hace viento y frío… es un dolor que deriva hacia la cabeza, y que me cuesta mucho de sacarme de encima... 
I mientras bajaba por el paseo en dirección al cole, y me iba dando cuenta del duro día que se presentaba, con los niños cogidos de la mano, (de una mano congelada, por cierto)..….. me he dado cuenta que ese frío ya no me lo podría sacar de encima….. y entonces, he mirado a los peques, de reojo, no quería que ellos se dieran cuenta del frío que sentía mamá en ese momento... ya se sabe, no puedes dar pie a una queja..... y los he visto riendo, contentos, con sus capuchas enroscadas al cuello, con las orejas tapadas, y eso sí, las naricitas rojas, y lo he visto claro.... hoy llamaré a Mercè para volverle a dar las gracias por las capuchas.... quizás no le agradecí lo suficiente.

(este cuento lo ha escrito Mª José y desde laMima le agradecemos muchísimo!!!)

No hay comentarios:

Publicar un comentario