viernes, 4 de febrero de 2011

on són els mitjons??

L'altre dia vaig anar a veure uns amics. Han tingut un nen no fa gaire (el temps suficient per ja no veure'ns habitualment per sopar, com fèiem abans..). El cas, és que els vam anar a visitar. A ells, i al seu nen. Quan algú té un nen, ja no queda amb tu perquè el vegis a ell (l'amic) sinó a l'altre (fill de l'amic). Algú els hi hauria de dir, que et fa molta il.lusió veure al petitó, però que a qui de veritat trobes a faltar i tens  ganes de veure, és als pares.... dic jo.
Bé, tan és. Vas a casa els teus amics a veure el seu fill, i clar, arribes, i el nen dorm.
Aleshores, s'inicia una conversa en to de xiuxiueig a la sala d'estar (que és on ara, a part de la tele, la taula i el mini bar hi ha el bressol). I no es pot pujar el to -perquè ens ha costat molt que s'adormís; -perquè no acaba de menjar prou; perquè sembla que no tinc gaire llet.... (?¿)
I de tant en tant, el teus amics, o ell o ella, això tan se val, et fan aixecar del sofà on estaves tan còmodament asseguda tot i la tensió de mantenir el to de veu sota mínims, perquè  t'apropis al moisès (gran paraula) i gaudeixis de la monada, ricura, preciositat, i no sé quantes coses més de la criatura en qüestió.
No sé, deu ser que ens fem grans, però una part de tu es resisteix a pensar que quan tinguis un nen hauràs de deixar de parlar de temes d'actualitat, de restaurants, de plans a fer, de futbol, de pelis, de política, de menjars, de... per parlar (fluixet) de caques, de pupes, de la cura del cordó, de les papillles, les glopades, la cangur que et pren el pel, i el mal que et fa....
Vist així, és apassionant.

Però, no ets tan de pedra com sembla... no creguis.
En un moment determinat la parella d'amics ha agafat al teu company i se l'ha endut a la cuina per ensenyar-li com funciona la meravellosa baby cook que bé, és un invent dels déus que quasi quasi, tot i que no tinguis nens, la podries tenir igualment.... i tu t'has quedat sola (amb el moisès...).
Aleshores, t'has aixecat del sofà, aquest cop per pròpia voluntat, i t'has apropat a aquell ésser petit que dorm  fent petits moviments de boca, de galtes, de mans... sota la manta (rosa pastel, llàstima). I realment, t'has quedat encisada per aquella tendresa extranya i desconeguda.
Sens dubte, donava una pau increible veure'l dormir, en aquell món que tot just li donava la benvinguda.
I infringint les normes de la casa (després d'haver escoltat que encara no vinguessin) li has aixecat una mica la manta per veure-li el cos enfundat en un pijama increiblement gustós.
-Ara ho entenc tot!! dorm  tan plàcidament perquè no pot perdre els mitjons dins del llit, com em passa  a mi cada nit de fred.



El otro día fuí a ver a unos amigos. Acaban de tener un niño no hace mucho (el tempo suficiente para ya no vernos habitualmente para cenar, como hacíamos antes...). El caso, es que los fuimos a visitar. A ellos, y a su niño. Cuando alguien tiene un hijo, ya no queda contigo para verlo a él (amigo) sino al otro (hijo del amigo). Alguien les tendría que decir, que por mucho que te ilusione ver al peque, a quién de veras encuentras a faltar y tienes ganas de ver es a sus padres... digo yo.
Bueno, tanto da. Vas a casa de tus amigos a ver a su hijo, y claro, llegas, y el niño duerme. 
Entonces, se inicia una conversación en un tono de susurro en la sala de estar (que es donde ahora, a parte de la tele, la mesa y el mini bar, se encuentra la cuna). Y no se puede subir el tono -porqué nos ha costado muchísimo que se durmiera; -porqué no acaba de comer bien;- porqué no tengo mucha leche... (?¿)
De vez en cuando tus amigos, o él o ella, eso tanto da, te hacen levantar del sofá en el que estabas tan cómodamente sentada a pesar de la tensión por mantener el tono de voz bajo mínimos, para que te acerques al moisés (gran palabra) i goces de la monada, ricura, preciosidad, y no sé cuántas cosas más de la criatura en cuestión.
No sé, debe ser que nos hacemos mayores, pero una parte de ti se resiste a pensar que cuando tengas un hijo tendrás que dejar de hablar de temas de actualidad, de restaurantes, de planes para hacer, de futbol, de películas, de política, de comidas, de... para hablar (flojito) de cacas, de pupas, de la cura del cordón, de papillas, vómitos, de la canguro que te toma el pelo, y del daño que tienes en...
Visto así, es apasionante.

Pero, no eres tan de piedra como parece, no creas.
En un momento determinado la pareja de amigos ha cogido a tu compañero y se lo ha llevado a la cocina para enseñarle cómo funciona la maravillosa Baby Cook, que parece ser un invento de los dioses, que casi casi podrías tener aunque no tengas niños... y tú te has quedado sola (con el moisés...).
Entonces te has levantado del sofá, esta vez por propia iniciativa, y te has acercado a aquel ser pequeño que duerme haciendo leves movimientos de boca, de mejillas, de manos... bajo la manta (rosa palo... lástima) Y realmente te has quedado embobada por aquella dulzura estraña y desconocida.
Sin duda, daba una paz increible verlo dormir, en ese mundo que justo le daba la bienvenida.
E infringiendo las norma de la casa (después de comprobar que todavía no venían) le has levantado un poco la manta para verle el cuerpo enfundado en un pijama increiblemente gustoso.
-Ahora lo entiendo todo!! duerme  tan plácidamente porqué no puede perder los calcetines en la cama, como me pasa a mi cada noche de frío.

No hay comentarios:

Publicar un comentario